Preposlať Honda VFR 800

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda VFR 800

02.05.2007 | René Hájek | Recenzia | Komentárov: 0 |

Kategóriu Sporttouring dokázal tento model ovplyvniť snáď najviac zo všetkých motocyklov. Honda s označením VFR bola verejnosti prvýkrát predstavená v roku 1986, vtedy niesla označenie VFR 750F a vývoj bol založený na VF 750F Interceptor

Úvod a história
Kategóriu Sporttouring dokázal tento model ovplyvniť snáď najviac zo všetkých motocyklov. Honda s označením VFR bola verejnosti prvýkrát predstavená v roku 1986, vtedy niesla označenie VFR 750F a vývoj bol založený na VF 750F Interceptor, ktorý po dobu troch rokov dominoval pretekom superbike. Model VFR niesol najmodernejšie trendy v podobe hliníkového rámu a jeho technika a design bol vždy so železnou pravidelnosťou každé štyri roky inovované. V Európe si získal svoju popularitu hlavne vďaka svojej vynikajúcej spoľahlivosti a faktom, že bol schopný držať krok so silnejšou konkurenciou. Posledný model VFR je prehliadkou toho najlepšieho čo Honda po technickej stránke môže ponúknuť.

Honda VFR 800

Design a posed
Hoci sa vzhľad pre niekoho môže zdať až príliš modernistický, v oblasti techniky nezostáva rozhodne pozadu. Vyrába sa v troch farebných prevedeniach, v červenom "Candy Glory", striebornom metalickom "Digital", alebo perleťovom čiernom "Cosmic". Jedna z vecí, ktorá vás na prvý pohľad zaujme sú zadné partie tohto motocykla. Dvojica výfukov zvedené pod sedlo lahodia nielen oku, ale dáva stroju aj športový nádych. Úžasne vyzerá letmo uchytené zadné koleso, ktoré má zmenený tvar vrátane posilnenej tuhosti a patrí k hlavným rysom tohto stroja. Posed sa zdá byť vskutku geniálny a ponúka okrem vynikajúceho pohodlia aj skvelú ergonómiu.

Honda VFR 800

Motor a technika
Ovládanie brzdy je rovnako tak ako spojky hydraulické a prispieva tak k maximálnemu pohodliu. U bŕzd je duálny systém CBS, ktorý pri aktivácii prednej brzdy uplatňuje vpredu na každom kotúči štyri piestiky a súčasne jeden piestik vzadu. Pri použití zadnej brzdy, brzdí zadné a súčasne vždy jeden pár na každom kotúči vpredu. Objednať možno aj verziu so systémom ABS. Motor je netradičného usporiadania V4 a s vlastnou technológiou V-TEC (premenné časovanie ventilov) známou skôr z automobilov. V nízkych otáčkach používa motor iba dva ventily na valec a po prekročení hranice 6500ot/min sa aktivujú zvyšné dva. Odpojenie bolo nastavené na 5700ot/min.

Honda VFR 800

Jazda a podvozok
Po naštartovaní motora a bližšom skúmaní počujete "chraptivý" zvuk retiazok. Spojka ide ľahko a radenie je presné. Ako náhle prekročíte na otáčkomeri číslicu 6500ot/min, motor chytí druhý dych a vehementnejšie zatiahne. Tento jav sa prejavuje markantne hlavne na nižších prevodoch. Na vyššie prevodové stupne po zapnutí V-TEC síce tento jav pocítite tiež, ale je oveľa menej znateľný a u šestky sa dokonca zdá, ako by sa motocykel chvíľu dusil a potom nabral plný dych. Podvozok v tomto ohľade neznesie žiadnu kritiku a je veľmi dobre zladený s pneumatikami Dunlop Sportmax Qualifier. Vďaka možnosti nastavenia predpätia a použitia technológie HMAS sa zdá, ako by stroj jazdil po koľajniciach a hlboké náklony potom nepoznajú medze. Hmotnosť 244kg nie je za jazdy príliš poznať a len pri manipulácii so stojacim motocyklom zistíte, že po váhovej stránke sa nejedná o žiadny drobček. Pri športovom štýle jazdy nesmú otáčky však spadnúť pod hranicu 5700ot/min. Pod touto hranicou otáčok je systém V-TEC neaktívny, čo má za následok zníženie výkonu. Športový duch je tu prítomný rovnako tak ako pohodlie a poskytne vám možnosť dlhých presunov bez akejkoľvek výhrady či neblahom prejave na vašej telesnej schránke. Vhodnosť pre rýchle cestovanie tiež podporuje veterný štítok, ktorý odvádza svoju prácu znamenite a až pri rýchlostiach okolo 200km / h zistíte, že nejaký vietor existuje. Motocykel vďaka svojim 109k pri 10500ot/min a krútiacemu momentu 80Nm v 8750ot/min umožňuje dosiahnuť rýchlosť až 244km / h. Brzdy sa tvária aj pri najvyššej rýchlosti, že dokážu ubrzdiť takmer čokoľvek a umocňujú tak spolu s podvozkom neochvejný pocit istoty. Spotreba pri bežnej jazde nemusí prekročiť hranicu 6 litrov benzínu a tak umožní teoretický dojazd na jeden záťah až 400km. Pri vyčíňaní však čakajte, že spotreba nebude ďaleko od 10 litrov a akčný rádius sa razantne zmenší  iba na 220km.

Honda VFR 800

Záver
Model VFR vždy bol, a myslím si že aj bude, synonymom dokonalej harmónie spoľahlivosti, pohodlia a športového ducha. Jedinou prekážkou by mohol byť onen prudký nástup výkonu po zapnutí systému V-TEC, ktorý nemusí každému vyhovovať. Avšak ako náhle ste s touto technológiou zmierení či ju vítate, potom vedzte že sa tento stroj vďaka svojej všestrannosti blíži takmer k dokonalosti.
 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Honda VFR 800


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.