Preposlať Kawasaki ZZR1400

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki ZZR1400

17.05.2007 | Tomáš Trhoň | Recenzia | Komentárov: 0 |

Určite každý kto sa aspoň trošku zaujíma o motorky niekedy počul názov \"Hayabusa\", najrýchlejšie sériovo vyrábaná motorka sveta, trinásť stovka od Suzuki ...

Úvod
Určite každý kto sa aspoň trošku zaujíma o motorky niekedy počul názov "Hayabusa", najrýchlejší sériové vyrábaná motorka sveta, trinásť stovka od Suzuki, ktorá sa mohla pochváliť výkonom 175 koní, nebol problém s ňou atakovať maximálna rýchlosť nad hranicou 300km / h, ale všetko má svojho nástupcu a tak aj Hayabusa má svojho nástupcu a tým je Kawasaki ZZR1400 a tú si práve teraz predstavíme.

Kawasaki ZZR1400

Design
Vezmeme to pekne poporiadku, takže začneme od vzhľadu, motorka na mňa ňufákom so štyrmi svetlometmi pôsobí zvláštnym dojmom, určite si nájde svojich odporcov i obdivovateľov, osobne neviem, do ktorej skupiny sa zaradiť. Ďalej oko pritiahne agresívne rebrovanie na bokoch pod nádržou. Rozhodne sa ale dizajnéri nechali uniesť v niektorých detailoch, napr. blinkre zakomponované do kapoty alebo veľmi elegantné aerodynamické zrkadlá, v ktorých toho však moc vidieť nie je. Ale na ZZR je aerodynamike podriadené takmer všetko a niet divu. Silueta pôsobí nahrbeným dojmom, netypické tvarovanie prednej časti, predný blatník a dlhý rázvor. Keď si toto všetko spojíme dohromady, dôjde nám, že tento stroj rozhodne nepatrí k tým pomalším. Pri bočnom pohľade nás rozhodne zaujme dlhý výfuk.

Kawasaki ZZR1400

Motor a technika
Zložíme si 218kg ťažkú motorku zo stojanu, sadneme za riadidlá tohto "lietadla" a na prvý pohľad nás zaujme analógový tachometer a otáčkomer, čo sa dnes na motorkách už moc nevidí, ale pre mňa je to veľmi príjemné prekvapenie, ale to bude tým, že som skôr priaznivcom typických analógových prístrojov, ale to sme odbočili trošku niekam inam, nad dvoma budíkmi sa týči nepostrádateľný palubný počítač, ktorý je dobre čitateľný aj na priamom slnku. Čo mi ale príde ako trošku nepraktické je to, že tlačidlo ovládania palubného počítača nie je umiestnené na riadidlách, ale musíme siahať na palubnú dosku a to je pri jazde značne nepraktické a mnohokrát aj nebezpečné. Inak je posed za riadidlami vcelku pohodlný, avšak piloti, ktorí majú vyššiu výšku budú mať na stúpačkách príliš pokrčené nohy, čo sa síce na krátke vzdialenosti nezdá byť ako problém, avšak na dlhšie vzdialenosti to nebude práve najpríjemnejšie. Ale čo určite zlepší pohodlnosť cestovania je gumový povrch stúpačiek, takže tlmí vibrácie, ale pre nejakú brutálnejšiu jazdu na prázdne, kľukaté okresky, alebo na okruhu to nie je to pravé orechové. Ale stále sme sa nedostali k tomu čo robí túto motorku tak zaujímavú a výnimočnú a to je motor. Kvapalinou chladený štvorvalec, ktorý má obsah 1352 ccm, štyri ventily na valec a dnes už bežné elektronické vstrekovanie paliva. Keďže sa jedná o nástupcu najrýchlejšie sériovo vyrábanej motorky, tak vývojári zašli s výkonom ešte ďalej než u Hayabusiho a to na rovných 200koní, ktoré sú k dispozícii v 9500ot/min. V technickom preukaze je síce údaj 190km, ale to je údaj z továrenského merania, kde nebolo využité náporové satie. Prevodovka je šesťstupňová a sekundárny prevod je pomocou reťaze. Ostatná použitá technika na tomto stroji je akýsi výber toho najmodernejšieho a najlepšieho čo na motocykloch môžeme v súčasnosti nájsť. Predné koleso je uchytené pomocou plne nastaviteľnej teleskopickej vidlice typu upsidedown s priemerom klzákov 43mm a zdvih má 117mm. Zadná kyvná vidlica je typu Uni-Track s centrálnou pružiacou a tlmiacou jednotkou o zdvihu 121m, tiež sa u nej dá nastaviť predpätie pružiny aj jej taký útlm. Motor si hovie v extrémne tuhom hliníkovom ráme "monocoque". A dostali sme sa k brzdám, časť s ktorou sa konštruktéri a technici asi veľa vyhrali, predsa len zabrzdiť tento stroj z rýchlosti presahujúcej 300km / h, to musí byť na brzdy celkom veľký nátlak. Predné kotúče majú priemer 310 mm a zakusujú sa do nich radiálne brzdové strmene značky Nissin so štyrmi piestikmi, ovládané radiálne pumpou. Zadná dvojpiestiková brzda má potom kotúč s priemerom 250 mm. Konštruktéri pri vývoji tohto modelu prispôsobili všetko "centralizácii hmoty". Čo je vlastne ideálne rozloženie hmotnosti medzi predné a zadné koleso, čo má priniesť ideálnu ovládateľnosť a stabilitu vo vysokých rýchlostiach.

Kawasaki ZZR1400

Jazda
Tak sa pekne pozrieme na zúbok tejto beštii, keď začína byť vo svojom živle a to keď je naštartovaná. Ihneď po nasadnutí je zrejmé, že odpruženie je celkom dosť komfortné, no niet divu, je to aj tak trochu cesťák. Zvuková kulisa je taká pokojnejšia, dva dlhé a mohutné tlmiče pracujú na jednotku s hviezdičkou, pre tých ktorí motorku budú používať na dlhé svižnejšiu prechádzky, to bude celkom iste výhoda, ktorá im spríjemní dlhé cestovanie a tí čo majú radšej brutálnejší prejav čo sa týka zvuku , budú musieť zabrouzdat do nejakého obchodu a kúpiť ladené koncovky. Ovládacia páčka spojky ide krásne zľahka, po zaradení jednotky sa ozve celkom hlasné cvaknutie, ale všetko je v úplnom poriadku a ako má byť. Inak je prevodovka presná a ani radenie neutrálu nerobí najmenší problém. Motorka má veľmi pohodlnú ovládateľnosť, ale zrýchlenie motora do 6tich tisíc otáčok je veľmi mierne a nevýrazné, síce sa dá ísť na 6ku aj v 3tisících ot./ min, ale akcelerácia je minimálna. ZZR začína poriadne ísť zhruba od 6000 ot. / min a 8000ot/min začína to pravé peklo a motor začína predvádzať čo v ňom je a nie je problém jednoduchým pridaním plynu zdvihnúť motorku od zeme aj na 3ku. Aerodynamika je naozaj zvládnutá na výbornú aj piloti, ktorých výška sa blíži dvom metrom, sa krásne schovajú za štít pred náporom vetra a tak nie je problém ísť 200km / h ako bežnú, pohodovú, cestovnú rýchlosť a stále cítite, keď otočíte plynom, že motorka má ešte veľké výkonové rezervy. Aj v rýchlosti okolo 260km / h motorka pomerne dosť znateľne zaťahuje, dosiahnuť rýchlosť 300km / h nie je skutočne žiadny problém, chce to mať len istú dávku odvahy a potrebný priestor. Motorka by určite pokračovala v rýchlosti ďalej, lenže presne v rýchlosti 300km / h sa dostáva do akcie elektronika a ďalej vás proste nepustí. O brzdách sme už hovorili, teraz je na rade ich vyskúšať v praxi. Jasne a stručne sa dá povedať, že sú presné, neúnavné a veľmi účinné. Samozrejmosťou je možnosť objednať verziu so systémom ABS. A dostávame sa k spotrebe, tu samozrejme záleží na pilotovi a jeho zvolenom štýle a tempe jazdy, nie je problém sa dostať na 10 litrov, keď budete neustále skúšať aký má motorka záťah v otáčkach okolo 9000, avšak pokojnou jazdou sa dá dostať na hodnotu okolo 7 litrov , čo je, myslím si, na takýto stroj pomerne slušné.

Kawasaki ZZR1400

Záver
Veľa ľudí si tento motocykel iste bude spájať s Hayabusu a brať ho ako akéhosi nástupcu. Obe dve motorky sú skôr veľmi silné cestovné motorky, než nejaké strely do zákrut. ZZR je ako priamo stvorená pre pohodlné, ale pritom rýchle cestovanie. Ale či je to priamy nástupca Hayabusiho, o tom už si musí urobiť každý obrázok sám.

Kawasaki ZZR1400

VYBRANÉ TECHNICKÉ PARAMETRE:
Motor štvortaktný radový kvapalinou chladený štvorvalec
Rozvod DOHC, 16 ventilov
Kompresný pomer 12:1
Objem 1352 ccm
Výkon 147,1 kW (200 koní) pri 9.500 1/min
Krútiaci moment 154 Nm pri 7.500 1/min
Počet rýchlostí 6
Pneu predná 120/70ZR17M/C
Pneu zadné 190/50ZR17M/C
Predná vidlica 43 mm teleskopická vidlica
Zavesenie zadného kolesa Uni-Track
Brzdy-vpredu / vzadu 310 mm dvojkotúčová štvorpiestiková / 250 mm kotúčová dvojpiestiková
Sekundárny prevod "O" krúžková reťaz
Vonkajšie rozmery dx š xv (mm) 2176 x 827 x 1175
Priemerná spotreba 8,3 / 100 km
Výška sedla 800 mm
Suchá hmotnosť 218 kg
Objem palivovej nádrže 22 l
 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 1

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Kawasaki ZZR1400


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.