KTM


Preposlať KTM Super Enduro 950R

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM Super Enduro 950R

24.04.2007 | René Hájek | Recenzia | Komentárov: 0 |

Toto enduro je štvrtým modelom KTM využívajúcim vidlicový dvoj valec, ktorý nesie označenie LC8. Hoci v náročných trialových pasážach neumožňuje tak citlivé vedenie predného kolesa, ako je zvykom u malého jednovalcového endura ...

Úvod
Toto enduro je štvrtým modelom KTM využívajúcim vidlicový dvoj valec, ktorý nesie označenie LC8. Hoci v náročných trialových pasážach neumožňuje tak citlivé vedenie predného kolesa, ako je zvykom u malého jednovalcového endura, tak je schopný poskytnúť enormný záťah a ohromujúci výkon.

Design, podvozok a brzdy
Trubkový rám, ktorý bol prevzatý z modelu Adventure S, je tuhý a nedá sa mu nič vytknúť. Držadlá pre uchytenie, ktoré sa montujú štandardne, vám pomôžu pri manipulácii so strojom na mieste. Vďaka možnosti uchytenia zadných stúpačiek pre spolujazdca sa dá premena na dvojsedadlový stroj uskutočniť počas niekoľkých okamihov. Podvozok je po vzore rámu tuhý. Predná vidlica nesie názov White Power, jej zdvih je 250mm a ponúka možnosť nastavenia predpätia a útlmu, ktorá patrí k tomu najlepšiemu čo sa dá na súčasných endurách nájsť. Zadné koleso je taktiež stlmené jednotkou od značky White Power s označením Monoshock a taktiež umožňuje rovnaký zdvih 250mm. Nádrž nebola prevzatá od iného modelu, ale pre potreby stroja navrhnutá nanovo a oproti modelu 950 Supermoto má objem o 3 litre menší a užšiu stavbu. Sedlo je tiež užšie a pre možnosť cestovania pre dvoch aj dlhšie. Pevné riadidlá majú jednoduché ovládače svetiel a smeroviek. Palubná doska nesie multifunkčný displej s niekoľkými kontrolkami, ktoré poskytujú informácie o rýchlosti, teplote chladiacej kvapaliny, čase a prejdenej vzdialenosti.

KTM Super Enduro 950R

Motor
Dvojvalcový motor do V má objem valcov 942ccm a dokáže vyprodukovať výkon 98koní pri 8500ot/min a krútiaci moment 90nm v 7000ot/min. Spaľovacie priestory sú plnené dvoma rovnotlakými karburátormi, ktoré reagujú citlivo a umožňujú plynulejší nárast výkonu.

KTM Super Enduro 950R

Jazda
Sedlo nevyzerá príliš pohodlne - a tiež pohodlné nie je. Jeho ergonómia je podriadená k prenášaniu ťažiska v teréne a jeho výška je 920mm. Tento stroj nie je pre menšieho jazdca a hoci je jeho svetlosť výborná v teréne, tak pri bežnej manipulácii na mieste môže byť zdrojom komických situácií. Po naštartovaní vás poteší tón uvoľňujúci sa z výfukového potrubia svojim krásne dunivým barytónom. So spojkou sa vďaka hydraulickému ovládaniu ľahko pracuje a umožňuje tak bezproblémové radenie. Prvý rýchlostný stupeň sa dá použiť snáď len pri veľmi prudkých zjazdoch a o rozjazdy sa pokojne postará dvojka. Motor sa javí ako jemný, vytáčavý a má krásne kontrolovateľný výkon. Predná brzda, opatrená jedným kotúčom, na asfalte príliš nebrzdí, ale pre terén je úplne dostatočná. Áno, v teréne sa tento stroj cíti ako ryba vo vode a zadné koleso sa pri väčšom plyne neustále pretáča a lieta zo strany na stranu. Podvozok absorbuje všetky nárazy a nie je problém sa pohybovať rýchlosťou cez 100km / h po poľnej ceste a napriek tomu mať všetko pod kontrolou. Drifty dlhé niekoľko desiatok metrov nerobia stroju žiadne ťažkosti a sú skôr samozrejmým javom. Podvozok pracuje na výbornú a nie je problém si vychutnávať prudké výjazdy medzi kameňmi a obnaženými koreňmi stromov.

KTM Super Enduro 950R

Záver
Ak ste fanúšik veľkých endúr a hľadáte nejakú náhradu k ostrým a subtílnejším jedno valcom pre zdatných jazdcov, tak tu je alternatíva od rakúskeho výrobcu v podobe KTM Super Enduro 950R. Ide o mimoriadny stroj, ktorý hoci dokáže v teréne na svoju hmotnosť takmer zázraky, tak ho možno použiť aj na bežné jazdenie a po prižmúrení oka aj na cestovanie. Len nezabúdajte, že hmotnosť stroja je trochu vyššia a od krásnych pôžitkov vás potom nič odradiť nemôže. Cena 14 000 € je síce dosť vysoká, ale vzhľadom k dostatočnej životnosti, použiteľnosti a vyspelej technike je tiež adekvátna.
 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 1

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku KTM Super Enduro 950R


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.