Preposlať Bimota BB1

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bimota BB1

05.01.2011 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Bimota BB1 je slušný motocykel, ktorý v niekoľkých vlastnostiach vyložene vyčnieva, ale v niekoľkých zase veľa zaostáva. Motor pre nás bol skôr sklamaním, veľa vibruje, je lenivý a dynamika nepatrí k jeho najsilnejším stránkam. Tou je určite spoľahlivosť, ktorá je u tejto pohonnej jednotky skvelá.

Bimota BB1

Motor
O pohon motocykla Bimota BB1 sa stará priemerný motor Rotax, ktorý dáva z jedného valca a zdvihového objemu 652cc najvyšší výkon 48 koní a krútiaci moment 58.5 Nm. To nie sú úplne zlé hodnoty, ale motor celkom dosť vibruje, vôbec sa mu nechce do otáčok a celkovo je taký nepriateľský. Na druhú stranu, záťah v nízkych a stredných otáčkach je slušný. Maximálna rýchlosť tohto modelu činí 176 km / h, ale nad 150 km / h dochádza motora pomaly dych a už sa mu moc zrýchľovať nechce. Päťstupňová prevodovka je vcelku presná, je tiež dobre odstupňovaná a boli sme s ňou spokojní. Spotreba je skôr vyššia av tejto objemovej triede sú celkom iste o poznanie povedenější pohonnej jednotky.

Jazda a ovládateľnosť
Toto je presne to miesto, kde Bimota naozaj exceluje. Jazdné vlastnosti sú totiž úplne úžasné, celé šasi je skvele vyvážené, stabilné as priľnavosťou sme boli spokojní aj pri vysokých rýchlostiach. Manévrovateľnosť je veľmi slušná, aj pri nižších rýchlostiach a najlepšie sa budete cítiť na okreske plnej zákrut. Tu vynikne dobre naladenej odpruženia a veľmi komunikatívne riadenie. Brzdy sú tiež excelentné, vôbec nevädnú a bez väčších problémov zvládnu aj agresívnejší zaobchádzania. Môžete sa na nich spoľahnúť v akejkoľvek situácii. Priemer kotúčov je 320 mm vpredu a 230 mm vzadu.

Bimota BB1

Výbava
Rovnako ako väčšina motocyklov od tejto spoločnosti, aj tento je skôr závodné motocykel určený pre jazdu na klasické ceste, takže nejaká luxusná výbava určite nie je na programe dňa. Výbava je totiž len základné, ale plne dostačujúca a nájdete tu všetko pre jazdu nevyhnutne nutné. Palubná doska je príkladne jednoduchá, skladá sa iba z troch budíkov a vďaka tomu je dobre prehľadná a čitateľná aj na priamom slnečnom svetle. Páčila sa nám aj rozmerná nádrž na 16 litrov paliva, vďaka ktorej je dojazd na jedno natankovanie až 265 km. Sedlo je umiestnené vo výške 790 mm a boli sme spokojní ako s jeho rozmery, tak komfortom. Rozmery pneumatík sú 120/60 x 17 vpredu a 160/55 x 17 vzadu.

Bimota BB1

Kvalita a spoľahlivosť
V tomto ohľade je Bimota BB1 len priemerný motocykel. Nie je stavaný na nekonečne dlhé maratóny kilometrov a pravidelná údržba mu príde vhod. Vrstva laku je vcelku tenká a budete si tak musieť dať pozor na koróziu. Motor je pravdepodobne najodolnejší komponentov na tomto motocykli, zvládne toho skutočne veľa a príliš toho nepotrebuje. Najväčší problém je ale s nedostatkom náhradných dielov, preto, ak si túto mašinu zaobstaráte, by sme vám odporučili sa o ňu poriadne starať. V priebehu nášho testu sme mali tiež niekoľko drobnejších problémov s elektronikou, ale väčšinou to boli naozaj len maličkosti. Pri kúpe z bazáru si preto motocykel poriadne prezrite a preverte.

Bimota BB1

Verdikt
Bimota BB1 je slušný motocykel, ktorý v niekoľkých vlastnostiach vyložene vyčnieva, ale v niekoľkých zase veľa zaostáva. Motor pre nás bol skôr sklamaním, veľa vibruje, je lenivý a dynamika nepatrí k jeho najsilnejším stránkam. Tou je určite spoľahlivosť, ktorá je u tejto pohonnej jednotky skvelá. Jazdné vlastnosti sú špičkové a určite sa jedná o najlepšiu vlastnosť Bimota BB1. Šasi, odpruženie, brzdy a vidlice spolupracujú v dokonalej harmónii a na kvalitnej ceste sa budete vyložene baviť. Výbava je len priemerná, ale nie je vyložene zlá a je zameraná hlavne na praktickosť. Dielenské spracovanie nie je žiadny zázrak, motocykel má v tomto smere niekoľko nedostatkov a aby niečo vydržal, bude potrebovať kvalitný a pravidelnú údržbu.

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Bimota BB1


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.