Preposlať Kawasaki VN800 Classic

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki VN800 Classic

16.03.2011 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Kawasaki VN800 Classic je skvelý retro motocykel, ktorý nás zaujal hneď v niekoľkých aspektoch. Hneď po niekoľkých málo kilometroch nás zaujal motor, respektíve to, že beží až neuveriteľne pokojne a akékoľvek vibrácie sú mu cudzie. Navyše je dostatočne výkonný a príjemne zaťahuje už v nízkych otáčkach.

 

Kawasaki VN800 Classic

 Motor
O pohon motocykla Kawasaki VN800 Classic sa stará motor, ktorý nás po niekoľkých minútach potešil hlavne neuveriteľne kultivovaným behom. Beží úplne bez vibrácií, je pokojný a v nízkych otáčkach veľmi decentný. Výkon tohto motora V-twin so zdvihovým objemom 805cc je 54 koní a krútiaci moment činí 63.9 Nm, čo sú vcelku slušné hodnoty, ktoré vám poskytnú dostatočnú dynamiku. Zrýchlenie z pokoja na ¼ míle je dielom 14.4 sekúnd a môžete pokračovať až k maximálnej rýchlosti 165 km / h. Motor veľmi dobre zaťahuje už v nízkych otáčkach, pretože maximum krútiaceho momentu je k dispozícii už od 3000 ot / min. Päťstupňová prevodovka je presná a tiež vhodne odstupňovaná.

Jazda a ovládateľnosť
Tento motocykel nás prekvapil skvelou stabilitou pri vysokých rýchlostiach, čo je u cruiserov nie až tak bežná vec. Na ceste sa Kawasaki chová predvídateľne, nezákerne a manévrovateľnosť je skvelá, aj keď pri nízkych rýchlostiach je trochu ťažšia. Motocykel sa najlepšie cítiť na okreskách, ale nemali sme s ním problémy ani v meste, pretože odpruženie je dostatočne komfortné a žehlí nekvalitné cesty s istotou. Páčila sa nám tiež plynulosť jazdy, ktorá je skvelá a celkový pokoj vyžaruje z motocykla hlavne pri pokojných cestovných rýchlostiach. O zastavenie sa starajú priemerné brzdy, ktoré sú síce dostatočne silné, ale pri častom a trochu agresívnejším používania majú tendenciu rýchlo vädnúť. Na zadnom kolese je len bubon.

 

Kawasaki VN800 Classic

 

Výbava
Z výbavy nás najviac zaujalo neskutočne pohodlné duálne sedlo a široké riadidlá, vďaka ktorým je tento motocykel ako stvorený na dlhšie cestovanie. Motocykel obsahuje tiež veľa štýlových chrómovaných doplnkov, ktoré pekne podčiarkujú retro dizajn. Sedlo je umiestnené vo výške 705 mm a nádrž pojme 15 litrov paliva, čo stačí na dojazd približne 225 km. Palubná doska sa skladá iba z jedného analógového budíka a troch informačných diód, ale na druhú stranu je naozaj skvele prehľadná a bez väčších problémov čitateľná aj na priamom slnečnom svetle. Rozmery pneumatík sú 110/70 x 19 vpredu a 140/90 x 16 vzadu.

Kvalita a spoľahlivosť
Úroveň dielenského spracovania je veľmi dobrá a aj keď jej k dokonalosti stále kúsok chýba, jednotlivé komponenty sú skvele spracované a je vidieť, že sa jedná o poctivý motocykel. Vrstva laku je príjemne silná, vďaka čomu je motocykel dobre odolný aj proti nepriaznivému počasiu a korózie sa príliš obávať nemusíte. Pravidelnou údržbou ale životnosť laku a jednotlivých komponentov samozrejme ešte vylepšíte a odporúčame aj starať sa o chrómované doplnky, ktoré dodávajú motocyklu na elegantnosti. Z mechanických komponentov je najodolnejší pravdepodobne motor, ktorý znesie aj agresívnejšie zaobchádzanie a stačí mu len základná údržba.
 

Kawasaki VN800 Classic

Verdikt
Kawasaki VN800 Classic je skvelý retro motocykel, ktorý nás zaujal hneď v niekoľkých aspektoch. Hneď po niekoľkých málo kilometroch nás zaujal motor, respektíve to, že beží až neuveriteľne pokojne a akékoľvek vibrácie sú mu cudzie. Navyše je dostatočne výkonný a príjemne zaťahuje už v nízkych otáčkach. Jazdné vlastnosti sú zamerané prevažne na komfort, ale stabilita je za akýchkoľvek podmienok výborná. Výbava je slušná, ale nie je nijak zázračná. Najviac nás potešilo rozmerné sedlo a pohodlná riadidlá. Úroveň dielenského spracovania je nadpriemerná a to isté sa dá vyhlásiť aj o spoľahlivosti.


 

Kawasaki VN800 Classic

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Kawasaki VN800 Classic


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.