Preposlať Kawasaki KLR650

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki KLR650

30.05.2011 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 1 |

Kawasaki KLR650 je dobrý motocykel, vo svojej kategórii patrí k tým lepším, ale samozrejme musíte pristúpiť k niekoľkým kompromisom. Avšak ako celok hodnotíme túto Kawasaki kladne, pretože ponúkne veľa zábavy v teréne a veľmi dobre vyladený motor.

 

Kawasaki KLR650

Motor

O pohon motocykla Kawasaki KLR650 sa stará podarený motor so zdvihovým objemom 651cc, ktorý dáva najvyšší výkon 42 koní a krútiaci moment 61 Nm. To sú dobré hodnoty a stačí aj pre svižnejšiu jazdu, takže sa na ceste nestratíte. Zrýchlenie z pokoja na ¼ míle je dielom 14.8sa môžete pokračovať až k maximálnej rýchlosti 150 km / h. Tento jednovalec je spojený s presnou päťstupňovou prevodovkou a jednou z jeho najlepších vlastností je dobrá vyladenosť, pretože beží takmer kompletne bez vibrácií a je príjemne flexibilná aj v stredných otáčkach. Dobrá je aj odozva na pridanie plynu, motor na ňu reaguje okamžite a keď budete jazdiť s citom, tak sa vám odvďačí tiež slušnú spotrebou.

 

Jazda a ovládateľnosť

Odpruženie tohto motocykla je naladené veľmi do mäkka, čo je ale u tohto typu strojov normálne. Správanie v teréne je veľmi dobré a tam sa tiež toto Kawasaki cíti najlepšie. Na ceste to nejako nie je ono, síce si budete užívať celkom dobrý komfort, ale priľnavosť a ovládateľnosť je len priemerná. Pri pokojnej jazde po okreske je to v poriadku, ale ako náhle trochu viac pritlačíte na pílu, motocykel ľahko znervózni a jazda je trochu nepríjemná. O zastavenie motocykla sa samozrejme starajú kotúčové brzdy, tá predná je veľmi dobrá a odolná. Zadná kotúčová brzda nám prišla trochu tupá, horší brzdný výkon na zadnom kolese bol cítiť hlavne pri prudkom brzdení. Šasi je vcelku stabilné, dobre vyvážené a pôsobilo na nás naozaj dobre. 

 

Kawasaki KLR650

Výbava

Výbava je priemerná, ale nájdete tu všetko potrebné a nič dôležité nám nechýbalo. Predný svetlomet je dostatočne výkonný, ale ocenili by sme rozmernejšie spätné zrkadlá. Palubná doska je veľmi jednoduchá, vďaka čomu je skvele prehľadná a nemali sme problémy ani na priamom slnečnom svetle. Sedlo je umiestnené vo výške 870 mm a nádrž pojme 14 litrov paliva, čo stačí na príjemný dojazd okolo 260 km. Samozrejmosťou sú masívne chrániče rúk, čo k takto zameranému motocyklu tak nejako patrí. Rozmery pneumatík sú 120/70 x 21 vpredu a 180/55 x 18 vzadu. Ešte k tým spätným zrkadlám, nemali sme z nich príliš dobrý pocit, pretože je cez ne nedostatočný výhľad. Riadidlá sú prekvapivo komunikatívne a poskytnú vám dobré spojenie s vozovkou.

 

Kvalita a spoľahlivosť

Dielenské spracovanie je vcelku na úrovni, ale tento model je už celkom zastaralý, takže ak sa budete chcieť vyhnúť korózii, budete sa musieť o exteriér občas trochu postarať. Použité materiály sú vcelku kvalitné, ale určité medzery v spracovaní tento model predsa len má a to hlavne po stránke lícovania jednotlivých častí. Po mechanickej stránke by nemali nastať žiadne väčšie problémy, motor je masívny, celkom dobre chránený a pôsobí dojmom, že vydrží snáď všetko. Odpruženie by na tom malo byť podobne a bude mu stačiť len základná údržba. Kotúčové brzdy by mali byť tiež celkom odolné a okrem už spomínaného horšieho brzdného účinku na zadnom kolese sme nezaznamenali žiadne väčšie problémy. 

 

Kawasaki KLR650

Verdikt

Kawasaki KLR650 je dobrý motocykel, vo svojej kategórii patrí k tým lepším, ale samozrejme musíte pristúpiť k niekoľkým kompromisom. Po motorovej stránke sme nemali vôbec žiadne výhrady, motor je dostatočne výkonný, masívny, spoľahlivý a navyše beží takmer bez vibrácií. Jazdné vlastnosti vynikajú hlavne pri jazde v teréne, na ceste si užijete zase dobrý komfort, ale vďaka veľmi mäkkému odpruženiu je chovanie pri agresívnejšej jazde na ceste veľmi nervózne a motocykel si nie úplne istý. Výbava je priemerná, nič podstatného nám tu nechýbalo, ale ocenili by sme rozmernejšie spätné zrkadlá. Spoľahlivosť by mala byť v poriadku, ale o motocykel sa musíte starať a to hlavne o exteriér, pretože ochrana proti korózii nie je práve najlepšia. Po mechanickej stránke bolo všetko v poriadku.

 

Kawasaki KLR650

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Kawasaki KLR650


počet príspevkov: 1

Mato

29.08.2013 v 09:35

Nazdar, nevie mi niekto povedat ze co je ta zelena vec, vyhera to ako prietokovy palilvovy filter, ale je to na chladeni. Ide to z vodnej pumpy, ta stredna najmensia hadicka do hlavy motorka. Na maloktorych strojoch to je a ja to mam a netusim co to je. Je to pekne vidno na prvej fotke, na fotke motora. Dakujem

Odpovedať

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.