Preposlať Honda VFR800X Crossrunner

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda VFR800X Crossrunner

21.06.2011 | Ondřej Koníček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Honda VFR800X Crossrunner je veľmi vydarený motocykel, ktorý sa síce tvári ako nový, ale v skutočnosti je to dosť upravený model VFR800, ktorý sa už nejaký ten piatok predáva. V dnešnej recenzii sa na neho pozrieme trochu podrobnejšie.

 

Honda VFR800X Crossrunner

Motor

O pohon motocykla Honda VFR800X Crossrunner sa stará excelentný motor V4, ktorý dáva zo zdvihového objemu 782cc najvyšší výkon 101 koní a krútiaci moment 73 Nm. To sú veľmi dobré hodnoty a stačí na zrýchlenie z pokoja na ¼ míle za rovných 12 sekúnd a maximálna rýchlosť 232 km / h. Motor o sebe dáva vedieť už nad 3000 ot / min a po prekročení 7000 ot / min začne zaťahovať ako o život. Reakcie na pridanie plynu sú okamžité a zvukový prejav sa nám veľmi páčil. Testovaný motocykel bol osadený veľmi presnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá je vhodne odstupňovaná a je radosť s ňou pracovať. Všimli sme si tiež minimum vibrácií, motor je teda užívateľsky príjemný a dobre sa hodí aj na dlhšie cestovanie.

 

Jazda a ovládateľnosť

Pozícia za riadidlami sa nám po prvých niekoľkých kilometroch zdala trochu zvláštna, ale zvykli sme si a vo finále sme ju zbadali ako úplne prirodzenú. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobre vyvážené, motocykel reaguje na zmeny smeru jazdy okamžite, je veľmi agilný a manévrovateľnosť je tiež na vysokej úrovni. Vďaka stabilnému šasi je motocykel pokojný v akejkoľvek rýchlosti a chová sa veľmi nezákerne. Čo nás úplne dostalo, boli brzdy. Tie sú úplne úžasné, sú ostré, dobre sa dávkujú a môžete sa na ne spoľahnúť za akejkoľvek situácie. Navyše nevädnú ani pri agresívnom zaobchádzaní. Rozmery kotúčov sú 2 x 296 mm vpredu a 256 mm vzadu. Miera komfortu je slušná, ale motocykel do mesta to vyložene nie je. 

 

Honda VFR800X Crossrunner

Výbava

Základná výbava nie je nijako oslnivá, ale na druhú stranu nie je ani zlá. Dostanete všetko, čo budete pre jazdu potrebovať a potešila nás prítomnosť systému ABS, ktorý zvyšuje bezpečnosť jazdy. Palubná doska je veľmi moderná, je dobre prehľadná a tiež slušne čitateľná aj na priamom slnečnom svetle. Vcelku pohodlné sedlo je umiestnené vo výške 816 mm a nádrž pojme 21.5 litra paliva, čo stačí na relatívne slušný dojazd. Predný svetlomet je dostatočne výkonný a žiadne väčšie výhrady sme nemali ani k spätným zrkadlám, ktoré vám poskytnú dobrý prehľad o dianí za vami. Prostredníctvom riadidiel k vám prenikne dostatok informácií o dianí pod kolesami a čo sa týka pneumatík, tak tie majú rozmery 120/70 R17 vpredu a 180/55 R17 vzadu.

 

Kvalita a spoľahlivosť

Po stránke dielenského spracovania je všetko v poriadku a už na prvý pohľad je zrejmé, že je tento motocykel vyrobený poctivo. Všetky prvky sedia presne tam, kde majú a nikde sme si nevšimli žiadne vŕzgajúce časti alebo zlé lícovanie. Spoľahlivosť zatiaľ hodnotiť nemôžeme, pretože sa jedná o relatívne nový motocykel, ale pravdepodobne (vzhľadom k predchodcovi VFR800) s ňou nebudú vôbec žiadne problémy. Motor i brzdy pôsobia veľmi spoľahlivým a pevným dojmom a rovnako je na tom tiež odpruženie. V priebehu nášho testu sme nemali problémy ani s elektronikou, takže ak tomuto motocyklu darujete aspoň základnú starostlivosť, malo by byť všetko v poriadku. Ocenili sme tiež dostatočne silnú vrstvu laku, ktorá motocykel dobre chráni proti korózii.
  

Honda VFR800X Crossrunner

Verdikt

Honda VFR800X Crossrunner je veľmi vydarený motocykel, ktorý sa síce tvári ako nový, ale v skutočnosti je to dosť upravený model VFR800, ktorý sa už nejaký ten piatok predáva. Motor je veľmi vydarený, vo vyšších otáčkach je celkom výbušný a páčil sa nám aj jeho zvukový prejav. Jazdné vlastnosti sa vyznačujú hlavne istotou, šasi je skvele vyvážené a motocykel sa chová veľmi nezákerne i v napätých situáciách. Základná výbava je len základná, ale nič podstatného nám tu nechýbalo. Úroveň dielenského spracovania je príkladná a po stránke spoľahlivosti by nemali byť žiadne vážnejšie problémy.
  

Honda VFR800X Crossrunner

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 1

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Honda VFR800X Crossrunner


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.