Preposlať Royal Enfield Woodsman (2008)

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield Woodsman (2008)

21.07.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Royal Enfield Woodsman je veľmi vydarený retro motocykel a na ceste s ním vzbudíte oveľa viac pozornosti, než s kdejakým superbikom alebo chopperom. Jazdu na ňom sme si naozaj užili, aj keď nie nejako diabolsky rýchly alebo agilný, je veľmi dobre vyvážený a na pokojnejšiu jazdu po okreskách je ako stvorený.

 

Royal Enfield Woodsman (2008)

Motor

O pohon motocykla Royal Enfield Woodsman sa stará vcelku vydarený, vzduchom chladený jednovalec so zdvihovým objemom 499ccm, ktorý dáva najvyšší výkon 27.5 koní. Výkon je to podľa nás tak akurát, motocyklu poskytuje zodpovedajúcu dynamiku a na nedostatok koní sme si nesťažovali. Motor pri behu nepatrne vibruje, ale nie je to vôbec nič hrozné a po chvíli sme to úplne prestali vnímať. Motor ožíva už v stredných otáčkach a na našich cestách to bol veľmi príjemný spoločník. Samozrejme nemôžete čakať drvivý záťah, alebo agresívny zvukový prejav, ale pohonná jednotka presne zodpovedá retro štýlu tohto motocykla. Maximálna dosiahnuteľná rýchlosť je 112 km / h, pričom ideálna cestovná leží na hranici 80 - 90 km / h. Päťstupňová prevodovka je slušne presná a pracovalo sa nám s ňou dobre.

 

Jazda a ovládateľnosť

Po stránke jazdných vlastností tu nenarazíte na nič zvláštneho a pri jazde nás potešila hlavne predvídateľnosť motocykla a celková nezákernosť. Prekvapivo dobrá je aj manévrovateľnosť a to aj pri nižších rýchlostiach. Agilita je priamo úmerná výkonu a tomu, že je odpruženie skôr mäkšie, takže nejaké extrémne prelety zákrutami nečakajte. Užijete si veľmi dobrý komfort a to aj na vcelku nekvalitných cestách a potešilo nás, ako motocykel ako celok funguje za akýchkoľvek situácií. O zastavenie sa starajú slušne výkonné brzdy, ktoré sú dostatočne silné a s trochou cviku sa dajú aj dobre dávkovať. Pri agresívnom brzdení síce majú miernu tendenciu vädnúť, ale nie je to nič extrémne. Na prednom kolese sa nachádza kotúč s priemerom 280 mm a na zadnom kolese je bubon.
  

Royal Enfield Woodsman (2008)

Výbava

Výbava je na vcelku slušnej úrovni a nájdete tu všetko, čo budete pre jazdu potrebovať. Elektrický štartér je síce príjemný, ale vzhľadom k celkovému štýlu motocykla by sme uvítali skôr ten klasický. Palubná doska je príkladom jednoduchosti, skladá sa iba z dvoch analógových budíkov, takže skvelá prehľadnosť je jej vlastná. S čitateľnosťou sme nemali problémy ani na priamom slnečnom svetle. Vcelku pohodlné sedlo je umiestnené vo výške 820 mm a veľmi rozmerná nádrž pojme až 14.5 litra paliva, čo stačí na dojazd približne 320 km. To je veľmi praktické a nebudete tak musieť neustále postávať pri benzínovej pumpy. Rozmery pneumatík sú 90/90 x 18 vpredu a 110/90 x 18 vzadu.

 

Kvalita a spoľahlivosť

Úroveň dielenského spracovania je lepšia, než by ste pravdepodobne predpokladali. Dielenské spracovanie nás veľmi príjemne prekvapilo, motocykel pôsobí dobre už na prvý pohľad a po prvom zoznámení nám bolo jasné, že v tomto smere je všetko v poriadku. Niekoľko chýb sa tu samozrejme našlo, napríklad vrstva laku mohla byť trochu kvalitnejšia a silnejšia, ale inak bolo všetko v poriadku. Chrómované doplnky vyzerali naozaj dobre a odolne. Čo sa týka spoľahlivosti, najodolnejšie by mal byť motor, ktorý je pevný, preverený a pôsobí tak, že vydrží snáď všetko. Pre dlhú životnosť mu stačí len základná údržba. V priebehu nášho testu sme nemali problémy ani s elektronikou. Po stránke spoľahlivosti tak môžeme tento model s kľudom odporučiť.
  

Royal Enfield Woodsman (2008)

Verdikt

Royal Enfield Woodsman je veľmi vydarený retro motocykel a na ceste s ním vzbudíte oveľa viac pozornosti, než s kdejakým superbikom alebo chopperom. Jazdu na ňom sme si naozaj užili, aj keď nie je nejako diabolsky rýchly alebo agilný, je veľmi dobre vyvážený a na pokojnejšiu jazdu po okreskách je ako stvorený. Odpruženie je zamerané hlavne na komfort, motocykel je predvídateľný a chová sa celkom nezáludne, takže jazda je príjemná a čitateľná. Výbava je dostatočná a páčila sa nám hlavne rozmerná nádrž, ktorá vám dá priestor až pre 320 km jazdy. K dielenskému spracovaniu sme nemali žiadne závažnejšie výhrady a dobrá je aj spoľahlivosť. Hlavne motor a brzdy pôsobia veľmi odolným dojmom.

 

Royal Enfield Woodsman (2008)

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Royal Enfield Woodsman (2008)


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.