Preposlať Yamaha XTZ660

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XTZ660

01.07.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 2 |

Yamaha XTZ660 nie je úplne dobre dotiahnutý motocykel a je tiež plný kompromisov. Na jednu stranu ponúkne stabilné šasi, rozmernú nádrž, spoľahlivý motor a slušnú mieru komfortu, ale na druhú stranu budete musieť prežrieť aj niekoľko podstatných nedostatkov.

 

Yamaha XTZ660

Motor

O pohon motocykla Yamaha XTZ660 sa stará jednovalcový motor so zdvihovým objemom 659cc, ktorý dáva najvyšší výkon 47 koní a krútiaci moment 57 Nm. To nie sú úplne zlé hodnoty, ale problém je, že ak sa k nim budete chcieť dostať, budete musieť motor celkom dosť vytáčať. Odozva motora v nízkych otáčkach je veľmi slabá, v stredných sa to začína trochu zlepšovať a to najlepšie motor predvádza v tých vysokých. Na časté jazdenie po meste tento motor naozaj nie je. Zrýchlenie z pokoja na ¼ míle zvládnete za 17.2 sa môžete pokračovať až k maximálnej rýchlosti 149 km / h. Testovaný model bol vybavený presnou päťstupňovou prevodovkou, ktorá je tiež vhodne odstupňovaná.

 

Jazda a ovládateľnosť

Vďaka širokým riadidlám je riadenie motocykla veľmi jednoduché a rýchlo sme si na neho zvykli. Odpruženie je zamerané prevažne na komfort a ideálne prostredie pre tento motocykel je na kľukatej ceste. Manévrovateľnosť je len priemerná, motocyklu sa bohužiaľ nechce moc zatáčať a na dlhšie cestovanie to tiež nie je, pretože sedlo je veľmi nepohodlné. Na druhú stranu, stabilita je vcelku slušná a motocykel sa chová za všetkých okolností prirodzene a nezákerne. Veľmi nás sklamali brzdy, ktoré nie sú príliš výkonné a navyše začínajú vädnúť už po chvíli, keď na ne trochu viac zatlačíte. Sú tiež veľmi necitlivé, nedajú sa skoro vôbec dávkovať. Rozmery kotúčov sú 282 mm vpredu a 220 mm vzadu.
 

Yamaha XTZ660

Výbava

Výbava je na vcelku slušnej úrovni a nájdete tu všetko podstatné a pre jazdu nevyhnutne nutné. Palubná doska je veľmi jednoduchá, prehľadná a s čitateľnosťou sme nemali problémy ani na priamom slnečnom svetle. Skladá sa iba z analógového otáčkomera, tachometra a niekoľkých informačných diód. Sedlo je umiestnené vo výške 865 mm a nádrž pojme 20 litrov paliva, čo stačí na nadpriemerný dojazd okolo 296 km. Hneď na prvý pohľad nás zaujali mohutné dvojité svetlomety, ale ich výkon nás trochu sklamal. Príliš veľa nesvietia a jazda v noci a pri horších svetelných podmienkach je tak nepohodlná. Rozmery pneumatík sú 90/90 x 21 vpredu a 120/90 x 17 vzadu.

 

Kvalita a spoľahlivosť

V tomto ohľade to po pravde nie je žiadna sláva. Vrstva laku je tenká, celý motocykel je vcelku náchylný ku korózii a o exteriér sa budete musieť poriadne starať, inak by ste mohli mať problémy. Pri našom teste vykazovala problémy aj elektronika, ale to nikdy nebolo nič vážne. Najspoľahlivejší by mal byť motor, ktorý je dostatočne pevný a pre dlhodobý chod mu stačí len základná údržba. Rovnako by na tom malo byť aj odpruženie, s ktorým neboli v priebehu testu žiadne ťažkosti. Brzdy nás svojou spoľahlivosťou príliš nepresvedčili a mali tendenciu vädnúť a štrajkovať už pri trochu agresívnejšom použití. Tento motocykel proste vyžaduje starostlivosť.
  

Yamaha XTZ660

Verdikt

Yamaha XTZ660 nie je úplne dobre dotiahnutý motocykel a je tiež plný kompromisov. Na jednu stranu ponúkne stabilné šasi, rozmernú nádrž, spoľahlivý motor a slušnú mieru komfortu, ale na druhú stranu budete musieť prežrieť aj niekoľko podstatných nedostatkov. Manévrovateľnosť nepatrí k najlepším, sedlo je nepohodlné, takže na dlhšie cestovanie zabudnite a vďaka nutnosti motor neustále vytáčať sa tento motocykel nehodí ani do mesta. Dielenské spracovanie je naozaj len veľmi priemerné a budete sa musieť starať hlavne o lak a snažiť sa predísť korózii. Brzdy príliš spoľahlivé nie sú, majú tendenciu vädnúť a najspoľahlivejšie komponenty tak sú motor a odpruženie.
  

Yamaha XTZ660


 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 1

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Yamaha XTZ660


počet príspevkov: 2

Lashi

13.09.2012 v 00:44

Mam XTZ660 model 96 v niektorych veciach sa mylite. lak nie je velmi nachylny na koroziu, ked je motorka garazovana, vsetko je ako nove (aj ked uz som spadol a ma zopar skrabancov) az na vyfukove potrubie, ktore je zlahka ohrdzavene. max rychlost je 160 km/h (5. stupen 7000 rpm) 4,5l priem. spotreba da okolo 400 km dojazd (cca 280 po rezervu). nezda sa mi ze by bol problem s brzdami... vykon svetlometov sa da zmenit novymi ziarovkami (aj ked mnohe nove motocykle svietia ovela horsie). a tiez nechapem vyjadrenie, ze treba motor vytacat... netreba ! jednotka taha vzdy, dvojka tak okolo 1500 otacok, trojka 2,5 tis. stvorka 3,5 tis. na udrziavanie, od 4 na agresivne zrychlenie, predbiehanie... a 5. stupen na udrziavanie rychlosti ... 100 km/ h 4000 ot. a pohodicka :) a teda, 3,5 - 4 tis. otacok mi na motorku vobec nepride ako vytacanie, hlavne nie na jednovalec.

Odpovedať

mustang

24.07.2014 v 18:52

presne tak XTčka patrila a patrit aj bude medzi TOP jednovalcove endurka ,,nic jej nemozem vytknut ,,,v jednoduchosti je krasa ,a to pre XTčka plati dvojnasobne ,

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.