Preposlať Yamaha YZF-R1 2012

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R1 2012

10.11.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Yamaha YZF-R1 je úžasný motocykel, ktorý patrí vo svojej kategórii medzi absolútnu špičku a svojmu majiteľovi bude robiť určite len samé radosti. K sťažnostiam sme nemali takmer vôbec žiadny priestor a všetko, čo tento motocykel zvláda, tak zvláda na jednotku s hviezdičkou.

 

Yamaha YZF-R1 2012

Motor


O pohon motocykla Yamaha YZF-R1 sa stará radový štvorvalec so zdvihovým objemom 998cc, ktorý disponuje najvyšším výkonom 182 koní a maximum krútiaceho momentu je 115 Nm. Hodnoty sú to naozaj výborné, motor zaťahuje skvele už v stredných otáčkach a lineárna prísun výkon trochu pripomína elektromotor. Zrýchlenie z pokoja na ¼ míle zvládnete za 10.45 sekúnd a maximálna rýchlosť motocykla je 296 km / h. Motor nás okrem drvivého záťahu potešil aj tým, že beží takmer bez akýchkoľvek vibrácií a krásne reaguje na pridanie plynu. Čerešničkou na torte je potom fantastický zvukový prejav, vďaka ktorému vzbudíte patričný rešpekt. Testovaný model bol vybavený šesťstupňovou prevodovkou, ktorá je dostatočne presná a nemali sme k nej žiadne výhrady.

 

 

Jazda a ovládateľnosť


Jazdné vlastnosti sú perfektne vyvážené, aj keď sa po niekoľkých prvých zákrutách môže zdať motocykel trochu ťažkopádny, tak to určite nie je. Prekvapila nás hlavne ľahká ovládateľnosť a manévrovateľnosť, a to ako pri vysokých, tak pri nízkych rýchlostiach a akonáhle dostanete motocykel trochu do ruky, zažijete skvelé chvíľky ako na kľukatej okreske, tak na okruhu. Na okreske vynikne hlavne ochota motocykla zatáčať a celkom slušná úroveň komfortu. Spokojní sme boli aj s brzdami, ktoré sú silné, odolné a navyše sa dobre dávkujú. Na zadnom kolese nájdete kotúč s priemerom 220 mm a predné koleso je osadené dvojitým kotúčom o priemere 2 x 310 mm s šesťpiestikovými strmeňmi. 

 

Yamaha YZF-R1 2012

 

Výbava


Na výbavu sme si sťažovať nemohli av základe dostanete všetko, čo by ste mohli od podobne drahého a zameraného motocykla čakať. Nový systém kontroly trakcie je postavený systému z motocyklov MotoGP, ale je samozrejme jednoduchšie a má menšie možnosti nastavenia. Funguje ale na výbornú. Palubná doska je veľmi jednoduchá, z čoho plynie, že je prehľadná a skvele čitateľná aj na priamom slnečnom svetle. Sedlo je umiestnené vo výške 835 mm a nádrž pojme 18 litrov paliva, čo stačí na len priemerný dojazd. Veterný štít funguje celkom dobre a páčila sa nám tiež dostatočne rozmerná spätné zrkadlá. Na zadnom kolese nájdete pneumatiky o rozmere 190/55 x 17 a tie predné disponujú rozmerom 120/70 x 17.

 

 

Kvalita a spoľahlivosť


Úroveň dielenského spracovania je na tej najvyššej možnej úrovni av tejto kategórii lepšie spracovaný motocykel len tak nenájdete. Všetky komponenty sedí pekne na svojom mieste a akékoľvek vŕzganie a podobné nešváry sú tomuto motocyklu cudzie. O spoľahlivosti sa zatiaľ nič moc nevie, pretože sa jedná o kompletne novú generáciu, ale ak bude spoľahlivosť rovnaká, ako u tej predchádzajúcej, tak bude všetko v poriadku. Celkom silný dojem na nás zanechali brzdy, ktoré pôsobia takmer nezničiteľné a vyzerá to, že niečo vydrží. Problémy by nemali byť ani s motorom, ktorému bude pravdepodobne stačiť len základná údržba (predchádzajúca generácia zvládli pokojne 50 000 km bez akýchkoľvek problémov).

 

Yamaha YZF-R1 2012

 Verdikt


Yamaha YZF-R1 je úžasný motocykel, ktorý patrí vo svojej kategórii medzi absolútnu špičku a svojmu majiteľovi bude robiť určite len samé radosti. K sťažnostiam sme nemali takmer vôbec žiadny priestor a všetko, čo tento motocykel zvláda, tak zvláda na jednotku s hviezdičkou. Motor je fantasticky vyladený, beží takmer bez vibrácií, skvele znie a motocykel je vďaka nemu neuveriteľne dynamický a diabolsky rýchly. Jazdné vlastnosti sú taktiež vynikajúce, poteší hlavne príjemná ovládateľnosť a ochota motocykla zatáčať. Komfort tiež nie je zlý, takže ani menej kvalitné cesta nie je problém. Výbava je dobrá, v základe nájdete všetko podstatné a dielenské spracovanie patrí v tejto kategórii k tomu najlepšiemu.

 

Yamaha YZF-R1 2012

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Yamaha YZF-R1 2012


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.