Preposlať Suzuki GSX-R1000 2012

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX-R1000 2012

02.11.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Suzuki sa chystá na budúci rok prebiť populárnej superbike GSX-R1000 a niekoľko prvých informácií uniklo von ešte pred oficiálnym predstavením. Moc ich síce nie je, ale v dnešnej novinke sa pozrieme aspoň na to málo, čo je k dispozícii.

 

Suzuki GSX-R1000 2012

Hneď zo začiatku musíme prezradiť, že sa nebude jednať o žiadnu revolúciu, ale skôr takú decentnú evolúciu, ktorá prinesie lepšie brzdy, nižšiu hmotnosť a podobné veci, ktoré sa u upravené generácie jednoducho očakávajú. Hneď na prvý pohľad je veľmi dobre viditeľná jedna z hlavných zmien, ktorá sa udiala na dizajne. Suzuki GSX-R1000 sa vracia k jednej koncovke výfuku. Motocykla to na dramatickosti určite neubralo a docela túto zmenu vítame. Design je veľmi vydarený, Suzuki vyzerá poriadne nabrúsené, ako sa na správny superbike sluší a patrí, a svoje výkony dáva najavo už pred naštartovaním. Modrá variant vyzerá dobre, ale kompletne čierna je naozaj diabolská a budí dojem, aj keď len tak pózuje pre fotografov.
 

 

Suzuki GSX-R1000 2012

Ako sme sa už zmienili, upravený model bude ľahšie, a to o 2 kg. Tejto úspory sa podarilo dosiahnuť hlavne použitím len jedného výfuku, ale svoj podiel na diéte majú tiež kotúčové brzdy, ktoré majú teraz o 0.5 mm tenšie kotúča. Keď už sme u tých bŕzd, tak o tie sa postarala svetoznáma spoločnosť Brembo, pričom vpredu sú samozrejme dvojité kotúče a vzadu jeden. Teraz sa v rýchlosti pozrieme na motor. O pohon tohto motocykla sa bude starať litrový štvorvalec Gixxer, pričom Suzuki sa zameralo hlavne na odľahčenie piestu, a to o celých 11% a úpravou si prešla aj palivová mapa a vstrekovania. Vďaka týmto úpravám by mala spotreba klesnúť o približne 8% a Suzuki sa chváli aj oveľa lepším priebehom krútiaceho momentu, ktorý bude teraz viac k dispozícii už v stredných otáčkach, čo určite väčšina užívateľov ocení. 

 

Suzuki GSX-R1000 2012

Zatiaľ sa bohužiaľ nehovorilo o výkone a nevie sa, či bude vyšší, alebo zostane na súčasných 185 koňoch. Avšak, 185 koní je stále dosť a vyšší výkon by zamieril už do teritória vlajkovej lodi Suzuki, modelu Hayabusa 1300. Trochu nás zaskočil fakt, podľa ktorého nebude tento motocykel vybavený kontrolou trakcie, čo je v kategórii litrových superbikov už celkom bežné a väčšina konkurenčných značiek ju ponúka. Na viac informácií a na kompletné technické špecifikácie si budeme musieť počkať až na veľtrh EICMA, ktorý prebehne v talianskom Miláne, a to od 8 do 13 novembra. 

 

Suzuki GSX-R1000 2012

 

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 0

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Suzuki GSX-R1000 2012


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.